خانوادهروابط زناشویی

تاثیر بوی بدن روی روابط زناشویی

تاثیر بوی بدن در رابطه زناشویی یکی از عوامل مهم جذب کردن جنس مخالف هنگام برقراری رابطه جنسی است. بوی بدن زن یا مرد می‌تواند در شرایط خاصی، احساسات جنس مخالف را برانگیزد و یا او را نسبت به روابط جنسی دلزده کند. هرچند روانشناسان هنوز دقیقا نتوانسته‌اند نوع بوی بدن زن یا مرد را که روابط جنسی آنها را تحریک می‌کند؛ تشخیص بدهند اما همه آنها یک نقطه نظر مشترک دارند که بیان می کند برای شروع یک رابطه جنسی بوی طبیعی بدن می تواند یک محرک جنسی باشد.

یکی از باورهای غلطی که وجود دارد این است که مردان چندان به بوی بدن زنان اهمیت نمی‌دهند و هنگام و برقراری رابطه جنسی به چنین چیزی توجه نمی کند. درصورتی که مردان به طور کامل می‌توانند بوهای مختلف بدن زنان را هنگام برقراری رابطه زناشویی درک کنند و در صورتی که مشکل جسمی مثل عفونت یا زخم در بدن زنان وجود داشته باشد می تواند تاثیر منفی روی رفتارهای جنسی همسرشان داشته باشد.

البته مردان به علت تجربه روابط زناشویی خوشایندی که پیش از این با همسر خود داشته اند معمولا بوی بد بدن آنها را در موارد نادر نادیده می‌گیرند اما اگر این مسئله تکرار شود؛ معمولا مرد را نسبت به برقراری رابطه جنسی سرد میکند.

دکتر Johanna Bendas در دانشگاه  Dresden آلمان، تحقیقاتی را در خصوص نوع بوی بدن زنان و مردان و تاثیر آن بر روی روابط زناشویی انجام داده است و نتایج تحقیقات نشان داده اند که بوی طبیعی بدن زن و مرد می تواند تحریک کننده روابط جنسی باشد. در این تحقیقات مشاهده شده زنان و مردانی که از عطر های خاصی روی بدن خود استفاده میکنند و یا بوی عطر آنها آنقدر زیاد است که بوی طبیعی بدن به مشام نمی رسد؛ روابط زناشویی سرد تری دارند. در صورتی که زوجینی که بیشتر بوی طبیعی بدن یکدیگر را استشمام می کنند؛ در روابط زناشویی رضایت و خوشنودی بیشتری دارند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  لذت جنسی زنان در روابط زناشویی

نتایج این تحقیقات مشخص کرده است بوی طبیعی بدن شامل ترشحات واژینال یا اسپرم میتواند تجربه زن و مرد را از رابطه جنسی خوشایند تر کند. با این وجود به نظر می رسد بهتر است زن و مرد پیش از شروع رابطه جنسی از مواد معطر عطر روی پوست بدن خود استفاده نکنند.

البته در این تحقیق مشخص شد زن و مردی که بوی غیرطبیعی از بدن آنها به مشام می‌رسد که ممکن است به علت وجود عفونت واژینال یا زخم روی نواحی مختلف بدن باشد؛ نسبت به برقراری رابطه زناشویی سرد می شوند و ترجیح می‌دهند تا مداوا شدن کامل از برقراری رابطه جنسی خودداری کند.

تحقیقات دیگری نشان داده است که میزان هورمون های موجود در بدن زنان و مردان در تمایل آن‌ها با برقراری رابطه جنسی تاثیر بسیار زیادی دارد و می‌تواند روی بویی که به مشام  آنها می رسد تا حدی تاثیر گذار باشد. زمانی که هورمون های جنسی تا حد مشخصی افزایش پیدا می‌کنند؛ زنان و مردان نسبت به دیگر گرایش پیدا کرده و بوی بدن آنها می‌تواند روی تحریک جنسی و برقراری رابطه موثر باشد.

پازل زندگی به شما توصیه می‌کند برای داشتن یک رابطه زناشویی لذت بخش و موفق نکات زیر را رعایت کنید:

  • پیش از شروع رابطه جنسی حتما دوش بگیرید
  • پیش از شروع رابطه جنسی از مام یا سایر مواد خوشبوکننده روی بدن خود استفاده نکنید
  • در صورت وجود عفونت واژینال یا زخم روی نواحی بدن حتما آنها را به سرعت درمان کنید تا بوی بد آن ها روی رابطه زناشویی شما تاثیری نگذارد
  • محیط یا اتاقی که قرار است در آن رابطه خود را شروع کنید؛ تمیز نگه دارید. چون بوی غیرعادی در اتاق ممکن است روی برقراری روابط زناشویی تاثیر بگذارد.
این راه هم بخوانید بدنیست:  چرا اهمیت باکرگی زنان در ازدواج در کشورهای آسیایی بیشتر است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا