ازدواجعقد و نامزدی

اگر دوران عقد باردار شدیم چه کنیم؟

باردار شدن در دوران عقد که دوران شکوفایی هیجانات جنسی قبل از ازدواج است؛ به خصوص برای زوجینی که در سنین کم ازدواج کرده اند و آگاهی کافی درباره روابط جنسی ندارند؛ به طور مکرر مشاهده شده است. شاید برقراری رابطه زناشویی در دوران عقد در نسل جدید تا حدودی پذیرفته شده است اما باردارشدن در دوران عقد به هیچ وجه جلوه خوبی ندارد. مطمئنا هیچ دختری دوست ندارد که با شکم برآمده در مراسم عروسی خود شرکت کند اما دختران و پسران بسیاری هستند که به علت عدم آگاهی از روشهای جلوگیری از بارداری یا به علت رعایت نکردن آنها در دوران عقد، فرزندی را به وجود آورده‌اند و استرس بسیار زیادی در این دوران متحمل شده اند تا مراسم عروسی برگزار شود.

با توجه به تجربیات کسانی که در دوران عقد باردار شده اند؛ زمانی که دختران متوجه میشوند؛ حامله شده اند؛ دو راه پیش روی آنهاست: اول اینکه هرچه سریعتر مراسم عروسی را برگزار کنند تا فرزندشان پس از ازدواج به دنیا بیاید و دوم اینکه قبل از تکامل یافتن جنین، آن را سقط کنند.

تجربیات دخترانی که در دوران عقد باردار شده اند:

“من در دوران عقد باردار شدم و استرس بسیار زیادی داشتم. تقریباً دو هفته این مسئله را از همه حتی همسرم پنهان کردم اما آنقدر نگران و عصبانی شده بودم که همه متوجه شدند؛ اتفاقی برایم افتاده و بلاخره موضوع را با مادرم مطرح کردم. واقعا نمی دانستم چه کار کنم اما مادرم بلافاصله با همسرم تماس گرفت و با او هماهنگی های لازم را برای جلو انداختن مراسم عروسی انجام داد. ما قرار بود حدود یک سال عقد بمانیم اما مجبور شدیم به علت باردار شدن من سه ماه بعد از عقد بلافاصله عروسی کنیم. البته پدر و مادر همسرم و پدر و مادر خودم به ما خیلی کمک کردند و من از اینکه مسئله رو زودتر با مادرم مطرح کردم؛ واقعا خوشحالم الان دو فرزند دیگر به دنیا آوردم و زندگی بسیار خوبی دارم.”

این راه هم بخوانید بدنیست:  ازدواج با دختر بزرگتر از نظر روانشناسی چه پیامدی دارد؟

“زمانی که در دوران عقد متوجه شدم که حامله هستم بلافاصله موضوع را به همسرم گفتم. خیلی ترسیده بودم اما همسرم آرامم کرد و گفت به هر حال اتفاق افتاده و ما باید برنامه ریزی کنیم تا بتوانیم مسئولیت بچه دار شدن را به عهده بگیریم. حدود یک ماه طول کشید تا مسئله را بتوانیم با خانواده‌ها مطرح کنیم. در این یک ماه من و همسرم شروع به چیدن مقدمات عروسی کردیم و زمانی که تقریباً از همه چیز مطمئن بودیم به خانواده ها اعلام کردیم که به علت اینکه من باردار شده اند می خواهیم عروسی را جلو بیاندازیم. هرچند آن دوران استرس بسیار زیادی داشتم اما الان که بعد از ۹ ماه فرزندم را به دنیا آورده ام از تصمیمی که گرفتم راضی ام.”

“من در دوران عقد باردار شدم و نمی دانستم چه کار کنم. بارداری من اصلا برنامه ریزی شده نبود ما قصد نداشتیم که به سرعت ازدواج کنیم و شرایط عروسی کردن اصلاً برای مان فراهم نبود. زمانیکه خانواده ها متوجه شدند که باردار شده‌ام خیلی سرزنشم کردند و گفتند که آبرویشان را میبرم. پدرم اصرار داشت که باید بچه را سقط کنم اما همسرم اصلا موافق نبود و می‌گفت این فرزند شرعی و قانونی ماست و پدرت تحقق ندارد از ما بخواهد که آن را سقط کنیم. با همین شرایط باید این بچه را به دنیا بیاوریم. پدر و مادر خودش هم راضی نبودند و می گفتند یا باید هرچه زودتر ازدواج کنیم یا باید بچه را سقط کنم. آن زمان بچه هنوز یک ماه نداشت؛ من و همسرم تصمیم گرفتیم به شهر دیگری نقل مکان کنیم و بدون این که مراسم عروسی بگیریم با هم زندگی کنیم. الان حدود ۵ سال از زندگی مشترک ما می‌گذرد و فرزندمان پنج سال شده با این که مراسم عروسی نگرفتم و تقریباً پدر و مادرم، آن زمان با تصمیم ما اصلا موافق نبودند اما الان از اینکه فرزندم را سقط نکردم؛ واقعاً خوشحالم.”

این راه هم بخوانید بدنیست:  آیا اختلاف سطح تحصیلات در ازدواج مهمه؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا