تعهد و خیانتخانواده

چطور زندگی با والدین ناتنی را قابل تحمل کنیم؟

زندگی با والدین ناتنی آنطور که ما تصور می‌کنیم همیشه ناخوشایند و دردناک نیست. شاید این طرز تفکری که در ذهن ما وجود دارد، به علت تماشای کارتون هایی که از بچگی با آنها سرگرم شده‌ایم مثل سیندرلا یا زیبای خفته باشد که در آن نامادری ها بدترین بلاها را سر دختر ناتنی خود می آورند اما این مسئله در واقعیت می تواند کاملاً متفاوت باشد.

مطمئناً والدین ناتنی سعی می کنند، رفتار مناسب تری با فرزندان همسر خود داشته باشند. آنها نیز انسان هایی هستند که سعی دارند زندگی زناشویی خود را به بهترین شکل ممکن حفظ کنند. اما گاهی اوقات رفتارهای اشتباه یا ناخواسته هر دو طرف، سوء تفاهماتی را ایجاد می‌کند که منجر به یک جنجال جدی در زندگی با والدین ناتنی می‌شود.

در این مقاله پازل زندگی راهکارهایی را مطرح کنیم که چطور احساسات خود را در زندگی با والدین ناتنی کنترل کنید تا در خانواده انسجام بیشتری ایجاد کنید.

چطور احساسات خود را نسبت به والدین ناتنی تغییر بدهیم؟

سخت ترین قسمت زندگی با والدین ناتنی، کنترل کردن احساسات فرزندان است. کودکان مثل ما نمی توانند آنچه را که در دل دارند، پنهان کنند. آنها احساساتشان را بدون هیچ گونه دورویی و پنهانکاری بر زبان می آورند و بزرگترها یاد گرفته اند حتی اگر در موقعیتی قرار دارند که خوشایند شان نیست، سکوت کنند یا از خودگذشتگی نشان دهند. اما کودکان چنین توانمندی‌هایی را پیدا نکرده اند. بنابراین با روش‌های مختلفی مثل پرخاشگری یا دشمنی با همسر جدید والدین خود، نارضایتی شان را از زندگی با والدین ناتنی نشان می‌دهند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  عواقب و پیامدهای بی توجهی مرد به زن در زندگی زناشویی

در این شرایط باید مادر و پدر خود کودک به کمک او بیایند. زمانی که کودکان احساس امنیت کنند و مطمئن شوند که همسر جدید قرار نیست مادر یا پدر آنها را تصاحب کند تا از آن ها دور بمانند، کم کم احساسات خود را کنترل می‌کنند و به زندگی با والدین ناتنی عادت خواهند کرد.

فرزندان در زندگی با والدین ناتنی، شرایط بسیار سخت تری را می گذرانند. پس باید به آنها کمک کنید تا با شرایط جدید سازگار شوند. مطمئناً نشان دادن رفتارهایی مثل خشونت، دشمنی، نفرت یا تنبیه کردن نمی تواند به انسجام بیشتر خانواده کمک کند.

چرا کودکان از زندگی با والدین ناتنی ناراضی هستند؟

در برخی خانواده‌ها، والدین ناتنی رفتار بسیار مناسبی دارند. آنقدر مهربان با کودک یا فرزند ناتنی خود رفتار می کنند که برای دیگران جای تعجب باقی می‌ماند که چرا کودکان از زندگی با والدین ناتنی خود ناراضی هستند.

 مشکل اینجاست که فرزندان به راحتی نمی توانند فرد دیگری را به جای مادر یا پدر خود تصور کنند. معمولا زمانی که فرزندان را نزد مشاور خانواده می‌آورند مشخص می‌شود که کودکان تصور کرده‌اند همسر جدید عامل اصلی جدا شدن پدر و مادرشان بوده و به همین علت از زندگی با والدین ناتنی متنفر شده اند.

در این شرایط مادر و پدر اصلی فرزند و حتی مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها باید رابطه عاطفی بیشتری را با کودک و برقرار کنند. او باید یاد بگیرد احساسات خود را کنترل کند و به جای نشان دادن هیجانات غیرمنطقی در زندگی با والدین ناتنی رفتار بهتری داشته باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  علت علاقه مردان به رابطه دهانی

البته شما نمی توانید انتظار داشته باشید که کودک تان یک شبه رفتار خود را عوض کند بلکه باید در این راه صبور باشید و به او کمک کنید.

راهکارهای زندگی آرام و سالم با والدین ناتنی

کنترل احساسات و هیجانات

زندگی با والدین ناتنی می تواند چالش های زیادی را به همراه داشته باشد. به هر حال یک فرد جدید در خانواده است که رفتارها و عادت های متفاوتی نسبت به پدر یا مادر شما داشته است پس باید سعی کنید در رفتار با او احساسات و هیجانات خود را کنترل کنید تا زندگی آرام تر و سالم تری داشته باشید.

فراموش نکنید که شما یک خانواده هستید و از این گریزی ندارید. پس به جای اینکه با واکنش های غیرمنطقی اوقات خود و خانواده را تلخ کنید با کنترل احساسات، شرایط خانه را را به شکل بهتری دربیاورید.

صحبت کردن با والدین

با صحبت کردن می توانید زندگی آرام تر و سالم تری را در زندگی با والدین ناتنی تجربه کنید.اگر جای خالی مادر یا پدر اصلی‌تان شما را آزار میدهد می توانید به عنوان یک دوست با والدین ناتنی تان صحبت کنید.

آنها معمولاً نگرانی بیشتری نسبت به وضعیت روحی و جسمی شما دارند. به علت فشار هایی که از طرف همسر سا خانواده به آنها وارد می‌شود، مدام نگرانند رفتاری داشته باشند که موجب ناراحتی شما شود. پس به راحتی می‌توانید با صحبت کردن با آنها به توافقی در زمینه رفتارها یی برسید که هر دو شما را آزار میدهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا