ازدواجعقد و نامزدی

در دوران عقد و نامزدی با نامزد خود درباره چه مسائلی صحبت کنیم؟

اگر شما هم بتازگی عقد کرده‌اید و در دوران عقد و نامزدی قرار دارید این مقاله می‌تواند برای شما مفید واقع شود، چرا که در دوران عقد و نامزدی همواره زوج های جوان و خوشبخت عادت های جذابی دارند که دانستن آن برای شما می‌تواند مستمر ثمر باشد، لذا در خصوص اینکه در طول روز  با نامزد خود درمورد چه مباحثی صحبت کنید؟ نکته بسیار حائز اهمیتی است. در این مطلب چند نمونه صحبت روزمره که ممکن است با همسر خود داشته باشید را آماده کرده‌ایم. همچنان با ما همراه شوید.

مسائل عقد و نامزدی

در دوران عقد و نامزدی چه بگوییم؟

در دوران عقد و نامزدی آنچه مهم است و توسط محققین مورد بررسی قرارگرفته است، این مسئله می‌باشد که صحبت های زوجین در این دوران حول چه محورهایی می‌چرخد؟ اگر زوجینی در مورد موضوعات پر محتوا و با مفهوم صحبت کرده باشند، رضایت مندی بیشتری از هم دارند تا افرادی که از مسائل پیش افتاده روزانه صحبت نموده‌اند، و از اینرو این تحقیقات همواره ادامه دارد که چنانچه این مباحث باعث افزایش رضایت مندی آنها شده است دلیلش چه می‌تواند باشد؟ درکل قدرت بیان و تحلیل خوبی در ارائه مباحث دارند یا نه چون افراد شادی هستند این قدر عمقی به مسائل نگاه می‌کنند.

در دوران عقد و نامزدی چگونه صحبت کنیم؟

از میان موضوعات و مسائلی گوناگونی که زوجین در دوران عقد و نامزدی ممکن است صحبت به میان آید، ۹ مورد آن را برگزیده و این جا برای شما ارائه می‌دهیم:

  • لحظات خاطره انگیز: در دروران عقد و نامزدی شما میتوانید از اتفاقات خوب و بدی که در گذشته برایتان افتاده به نامزدتان بازگو کنید، برای چه کسی می‌خواهید این کار را انجام دهید؟ خجالت نکشید شاید این موضوع سبب شود او هم حرفی برای گفتن داشته باشد.
این راه هم بخوانید بدنیست:  مشکلات ازدواج در سن بالا چیست؟

انتخاب یک هدیه خوشبو برای نامزدتان

  • دیدگاه سیاسی: در دوران عقد و نامزدی می‌توانید در مورد مسائل سیاسی روز با هم صحبت‌ کنید. لازم نیست طرف گروه خاصی را بگیرد. شما فقط نظرتان را بیان کنید و قرار نیست همه آدم ها مثل شما فکر کنند.
  • ترس‌ها و ناامنی‌ها: موضوع ترس و نگرانی از آن دست مسائلی باشد که می‌تواند به راحتی به همسر خود مطرح کنید. لذا  از نگرانی هایی که ممکن است با گفتن آن صحبت ها مورد قضاوت قرار گیرید را با او در میان بگذارید.
  • دوران کودکی: بهتر است از همسرتان در مورد دوران کودکی او سوال بپرسید؟ چه بازی‌هایی می‌کرده؟ چگونه دوست پبدا می‌کرده؟ و سوالاتی از این دست منجر می‌شود شما تا حدودی متوجه شوید که او از کجا به این شخصیت رسیده؟
  • روابط گذشته: خیلی خوب است که با هم دیگر در مورد روابط گذشته بدون هیچ گونه حس حسادتی در دوران عقد و نامزدی صحبت به میان آید.

مسائل عقد و نامزدی

  • زندگی خانوادگی: این که همسر شما در چه خانواده‌ای بزرگ شده می‌تواند جالب باشد و اینکه رابطه‌ او با خانواده اش به چه صورت است؟ این مباحث بیشتر به تداوم رابطه شما کمک می‌کند و علت برخی رفتارهایش را به خوبی می‌توانید درک کنید.
  • اتفاقات روز: در دوران عقد و نامزدی از همسرتان در مورد علایقش بپرسید، روی چه مسائلی بیشتر تسلط دارد و شما می‌توانید از او چیزهایی یاد بگیرید.
  • تلویزیون و فیلم: حرف زدن درمورد تفریح و سرگرمی کمی سطحی به نظر میرسد، اما حرف زدن درمورد فیلم و کتاب مورد علاقه هم جزء موضوعات عمیق قرار می‌گیرد، البته به شرطی که درمورد شخصیت‌ها و موضوع فیلم و کتاب صحبت شود.
  • آینده: شما می‌توانید در این دوران به طور مثال در مورد ازدواج یا بچه‌دار شدن حرف بزنید، از او بپرسید در پنج سال آینده خود را در چه جایگاهی و مقامی می‌بیند؟ پلنی برای آینده خود بعد ازدواج ترسیم کرده است؟
این راه هم بخوانید بدنیست:  چطور باید اختلاف بر سر نوع پوشش همسر در ازدواج را حل کرد؟

در نهایت اینکه، امیدواریم با بازگو کردن همه این موضوعات توانسته باشیم در بهتر کردن لحظات دوران عقد و نامزدی که از بهترین دوران زندگی قلمداد می‌شود نقش به سزایی داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا