انگیزهبرنامه ریزی و هدف گذاریبیوگرافی افراد موفقپول و ثروتمدیریت زمانمهارت های ارتباطیموفقیت

چه راههایی را برای رسیدن به موفقیت باید برداشت؟

  1. انگیزه

یکی از مهمترین فاکتورهای تعیین کننده رسیدن به موفقیت در زندگی، داشتن انگیزه است. انگیزه به افراد کمک می‌کند تا در راه رسیدن به اهدافشان قدم بردارند. افرادی که انگیزه کافی داشته باشند؛ به دنبال تغییرات مثبت در زندگی خود هستند  و با تعیین اولویت های مهم در زندگی، برای رسیدن به اهدفشان برنامه ریزی می کنند. جک کانفیلد (Jack Canfield)  در کتاب مشهور “چطور از جایی که هستیم به جایی که میخواهیم، برسیم.” می‌گوید:

“افراد با انگیزه هرگز تسلیم نمی شوند و با پشتکار فوق‌العاده خود به موفقیت می رسند.”

  1. پول و ثروت

ثروت نمی‌تواند اصلی ترین دلیل رسیدن به موفقیت در زندگی باشد؛ اما نمی‌توان نقش درآمد مالی را در موفقیت نادیده گرفت. به طور کلی افرادی که درآمد بیشتری دارند و می توانند پول بیشتری در بیاورند؛ موفق ترند. اما توجه به این نکته بسیار مهم است که موفقیت آنها، پول و ثروت را را برایشان به ارمغان آورده و نه برعکس! موفقیت چندین جنبه مختلف دارد که از میان این جنبه ها، موقعیت اجتماعی و درآمد مالی و ثروت برای بسیاری از افراد مهمترین نشانه های رسیدن به موفقیت در زندگی است. به طور خلاصه می توان گفت برای افرادی که پول و ثروت را هدف زندگی خود قرار داده‌اند؛ درآمد مالی بالا مساوی با رسیدن به موفقیت است اما پول و ثروت برای بسیاری از افراد جامعه تنها هدف زندگی نیست.

  1. مدیریت زمان

مدیریت زمان به شما کمک می کند در مدت کوتاه تری به اهداف خود دست یافته و رسیدن به موفقیت را تجربه کنید. مدیریت زمان به  دیدن فرصت های مناسب، کاهش استرس، تمرکز و در نتیجه موفقیت بیشتر شما کمک خواهد کرد. با مدیریت زمان شما فرصت کافی برای کار، تفریحات، صرف وقت با خانواده یا دوستان و تفکر درباره اهداف و آرزوهای تان خواهید داشت.

  1. مهارتهای ارتباطی
این راه هم بخوانید بدنیست:  اشتباهاتی که باعث از دست رفتن زمان میشود!

مهارتهای ارتباطی موثر به خصوص برای افرادی که مشاغلی مانند فروش محصولات را به عهده دارند؛ از عوامل مهم رسیدن به موفقیت است. یاد گرفتن مهارت های ارتباطی نه تنها در شغل شما بلکه در برقراری ارتباط با خانواده و دوستانتان نیز تاثیر گذار است. از اصول مهارت های ارتباطی می توان به مهارت گوش کردن، صادقانه صحبت کردن، کنترل استرس و احساسات هنگام برقراری رابطه و توانایی برقراری روابط غیر کلامی و استفاده از زبان بدن اشاره کرد.

  1. برنامه ریزی و هدفگذاری

برنامه ریزی و هدف گذاری به معنای داشتن یک نقشه راه مشخص برای رسیدن به اهداف است که به شما کمک می کند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مقصود خود دست پیدا کنید. برای برنامه ریزی و هدف گذاری باید وقت بگذارید تا بتوانید هر آنچه را که برای رسیدن به اهداف تان مورد نیاز است؛ شناسایی کرده و بهترین و کوتاه ترین روش رسیدن به آنها را مشخص کنید. افرادی که با برنامه ریزی و هدف گذاری زندگی می‌کنند؛ رسیدن به موفقیت خود را ناشی از شانس و اقبال نمی‌دانند بلکه دقیقاً به آنچه از زندگی می خواهند؛ واقفند و در خودشان انگیزه کافی برای رسیدن به آن اهداف ایجاد می‌کنند.

برنامه ریزی ممکن است برای رسیدن به اهداف کوچک یا بزرگ در زندگی باشد. شما ممکن است برای رسیدن به موفقیت در حل یک مشکل کوچک مثل ترک سیگار برنامه ریزی کنید یا ممکن است برای رسیدن به موفقیت در یک هدف بزرگ مثل رئیس جمهور شدن خودتان را آماده نمایید. برنامه ریزی به زندگی شما نظم میدهد و در شما انگیزه ایجاد می کند تا صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید؛ زندگی سالم تری داشته باشید؛ بیشتر کتاب بخوانید؛ شادتر باشید و بدون شک به هر آنچه که می خواهید دست یابید. یکی از مهم ترین جنبه های رسیدن به موفقیت، برنامه ریزی و هدف گذاری پس از شکست یا عدم موفقیت است. بعد از هر شکست نباید انگیزه خود را از دست بدهید بلکه باید با برنامه‌ریزی درست، هدف بعدی خود را تعیین کرده و برای رسیدن به آن تلاش کنید.

  1. بیوگرافی افراد موفق
این راه هم بخوانید بدنیست:  اموزش مدیریت پول تو جیبی به کودکان

مطالعه درباره بیوگرافی افراد موفق می تواند در شما انگیزه کافی برای رسیدن به موفقیت ایجاد کند. شما با خواندن بیوگرافی افراد موفق متوجه می‌شوید که آنها چگونه از پس مشکلاتی سخت تر از آنچه روبه روی شماست؛ بر آمده‌اند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا