خردسالکودک و نوجوان

بهترین روش درمان سرماخوردگی نوزاد کدام است؟

درمان سریع سرماخوردگی نوزاد کودکان خردسال:

در خصوص کودکان خردسال و بیماری سرماخوردگی آنان، محققان معتقدند  نوزادانی که با انواع مختلف باکتری در بینی‌شان متولد می‌شوند، اولین سرماخوردگی شان زودتر درمان و معالجه می‌شود .نتایج حاصل از یافته های اخیر این محققان نشان از آن دارند که، پژوهشگران امیدوارند این تحقیقات کمکی به مبارزه علیه سرماخوردگی نماید و بدین ترتیب بتوانند بهترین شیوه درمانی سرماخوردگی را کشف نمایند . همان طور که اطلاع دارید سرماخوردگی به خاطر یک ویروس حادث می شود، منتها  دانشمندان  و محققان می‌خواهند دریابند که چگونه این بیماری به کمک خود باکتری‌های طبیعی موجود در مجرای تنفسی بر آن اثر می‌گذارند و در نهایت سبب از بین رفتن آنان می شود. لذا اگر شما هم فرزند خردسالی دارید می توانید این مقاله را برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص وی جویا شوید. بنابراین تا پایان  با پازل زندگی همراه شوید.


درمان چند روزه سرماخوردگی کودکان خردسال:

طی تحقیقاتی که در باب سرماخوردگی کودکان خردسال در این اواخر  صورت گرفته است گواه از آن دارد، که این پژوهش حتی امکان دارد نشان دهد چرا کودکان خردسالی که به دفعات بسیاری دچار بیماری سرماخوردگی می شوند، سال ها بعد  هم در سنین بالاتر بیش از دیگر همسالان‌شان در معرض بیماری آسم قرار دارند. در این مورد دکتر رولاند پی نویمان از دانشگاه بیمارستان کودکان باسل بر این باور است که: مجرای تنفسی پایگاه شمار زیادی باکتری است و ما در تلاش هستم  متوجه شویم که انواع و تعداد این باکتری‌ها چگونه می‌تواند بر سلامت تنفسی اثر بگذارند.

درمان سریع سرماخوردگی کودکان خردسال :

این راه هم بخوانید بدنیست:  علت و علامت خطرناک راه رفتن کودک روی پنجه پا

در مسئله سرماخوردگی کودکان خردسال، محققان و پژوهشگران برای انجام تحقیق بر روی این موضوع، به محض بروز اولین علائم سرماخوردگی در کودکان خردسال، نمونه‌هایی از ۱۶۷ نوزاد گرفتند و مورد آزمایش قرار دادند و این نمونه‌ها را ۳ هفته بعد هم تکرار کردند. در بررسی‌های بیشتری که از سوی پژوهشگران انجام گرفت. در نتیجه محققان دریافتند که حضور ویروس‌های تنفسی همانند سرماخوردگی، نقش انواع و تعداد گوناگونی از  باکتری‌های حاضر و سایر عوامل موثر بر سلامت سیستم تنفسی انسان بی تأثیر نیست.  که این عوامل از جمله شامل سن کودک در زمانی از سال که ممکن است اولین سرماخوردگی خود  را تجربه کند، حتی این عامل که نوزاد خواهر یا برادر داشته یا پرستار دارد، حتی عاملی همچون این مورد که  به طور منظم در معرض دود سیگار بوده یا خیر، را بررسی کردند و به این نتایج جالب دست پیدا کردن که شرح آن از این قرار است: ” احتمالاً نوزادانی که انواع بیشتری از باکتری‌های گوناگون در بینی‌شان زندگی می‌کنند، زودتر از نخستین ویروس دستگاه تنفسی‌شان خلاص می‌ یابند.”  در حالی که در نقطه مقابل این موضوع،  که وجود تنوع باکتریایی کمتر و تعداد بیشتری باکتری از حتی خانواده موراکسلا یا استرپتوکوک داشتند، روند بهبودشان کُندتر صورت گرفته است.

سرماخوردگی کودک

درمان فوری سرماخوردگی کودکان خردسال:

در مبحث درمان سرماخوردگی کودکان خردسال، مطالعات  و پژوهش های پیشین دانشمندان ارتباط مشابهی ما بین باکتری‌های این گروه‌ها و بروز آسم در بزرگسالی پیدا کردند که محققان می‌گویند دو توضیح احتمالی برای ارتباط ما بین باکتری‌های بینی و عفونت تنفسی وجود دارد،که بدین شرح است:
-حضور باکتری خاصی سبب عفونت و حادتر شدن نشانه های سرماخوردگی می‌شود.
-تنوع بسیار باکتری‌ها، تاثیری پیشگیرانه در حادث شدن عفونت تنفسی می شود.

این راه هم بخوانید بدنیست:  مشکلات دوره نوجوانی

در این باره پروفسور توبیاس ولته، رئیس انجمن بیماری‌های تنفسی اروپا همچنین بر این باور است: « مابین نشانه های تنفسی در کودکان خردسال در نخستین سال زندگی‌شان و دچار شدن آنان به آسم در سن مدرسه، ارتباطی  نزدیکی وجود دارد که در حال حاضر به طور کامل و قطعی برای ما روشن نشده اما امکان دارد باکتری‌های که در مجاری دستگاه تنفسی فوقانی زندگی می‌کنند، احتمالا در این موضوع نقش تعیین کننده ای داشته باشند.. لذا بایستی تحقیقات بی شماری انجام شود تا رابطه میان این باکتری‌ها، عفونت‌های تنفسی و سلامت ریه در طولانی مدت  کودکان خردسال مشخص شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا