بیوگرافی افراد موفق

بیوگرافی وارن بافت و دلایل موفقیت آن

وارن بافت که با نام مستعار “Oracle of Omaha” در آمریکا شناخته می شود یکی از بزرگترین سرمایه داران و ثروتمندترین تاجران جهان است.

وارن بافت کسب و کار خود را در دوران جوانی شروع کرد و یک شرکت پیمانکاری با نام بافت را در سال ۱۹۵۶ تاسیس کرد و کنترل Berkshire Hathaway را در دست گرفت. او با رشد سرمایه خود در صنایع غذایی، نوشیدنی، انرژی و رسانه به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل شد.

وارن بافت در سی‌ام آگست ۱۹۳۰ در اماهای (Omaha) نبراسکا به دنیا آمد. پدر او به عنوان یک دلال سهام و جزو کنگره آمریکا شناخته می شد. مادر او نیز خانه دار بود. وارن، دومین فرزند از سه فرزند خانواده بافت بود که از همان کودکی استعداد خود را در زمینه ریاضیات نشان داد.

او از بچگی در بخش فروش سهام پدرش مشغول به کار بود و همواره مسئولیت حساب و کتاب را بر عهده می گرفت. در ۱۱ سالگی اولین سرمایه گذاری خود را انجام داد و سهام  Cities Serviceرا با ۳۸ دلار خرید. این سهام در آن زمان افت کرد و به ۲۷ دلار رسید اما بافت به جای اینکه بترسد و این سهام را بفروشد؛ آن را نگه داشت. حدود یک سال بعد سهم او به ۴۰ دلار افزایش پیدا کرد و خوشحال شد و باز هم سهام خود را نگه داشتند تا جایی که ارزش این سهام به ۲۰۰ دلار افزایش پیدا کرد. بنابراین اولین درس سرمایه‌گذاری و رسیدن به موفقیت را فراگرفت: گذشت زمان.

در سن ۱۳ سالگی بافت کسب و کار خودش را شروع کرد. او در یک مسابقه اسبدوانی سرمایه گذاری کرد و برنده شد. در همان سال پدر او به عنوان نماینده مجلس آمریکا انتخاب شد بنابراین خانواده او به فردریش برگ ویرجینیا نقل مکان کردند و بافت وارد دبیرستان  Woodrow Wilson واشنگتن شد که در آن راه های جدیدی برای پول درآوردن را یاد گرفت.

این راه هم بخوانید بدنیست:  بیوگرافی نیک وی آچیچ؛مردی شگفت انگیز بدون دست و پا

در طول دوره دبیرستان به همراه دوستانش یک ماشین پین بال را با قیمت ۲۵ دلار خریداری کردند و همچنین یک آرایشگاه را طی چند ماه راه اندازی کردند که سود قابل توجهی برای آنها به وجود آورد و توانستند ماشین پینبال دیگری خریداری کنند. بافت با قرار دادن این سه ماشین پین بال در ۳ مکان مختلف توانست در طول یک ماه ۱۲۰۰ دلار درآمد داشته باشد.

تحصیلات وارن بافت چقدر بود؟

وارن بافت در سن ۱۶ سالگی به دانشگاه پنسیلوانیا راه یافت تا تحصیلات خود را در رشته بازرگانی ادامه بدهد. او ۲ سال در این دانشگاه ماند و سپس به دانشگاه نبراسکا نقل مکان کرد تا تحصیلات خود را تکمیل کند. او در سن ۲۰ سالگی توانست از کسب و کارهایی که در دوران بچگی راه انداخته بود؛ حدود ۱۰ هزار دلار جمع کند.

در سال ۱۹۵۱ کارشناسی ارشد خود را در رشته اقتصاد از دانشگاه کلمبیا اخذ کرد. او هم چنین در حال گذراندن دوره بنجامین گراهام در موسسه مالی نیویورک بود. او تحت تاثیر کتاب گراهام که در سال ۱۹۴۹ با نام “سرمایه گذار باهوش ” منتشر شد شرکت فالک و بافت را تاسیس کرد.

بافت چطور پولدار شد؟

بافت در سال ۱۹۵۶ شرکت پیمانکاری بافت را در زادگاهش یعنی اماها تاسیس کرد. او تکنیک هایی که از گراهام فرا گرفته بود؛ استفاده کرد تا به موفقیت دست یابد. پس از سرمایه گذاری بافت در کوکاکولا نام او به عنوان مدیر این شرکت از سال ۱۹۸۹ تا ۲۰۰۶ بر سر زبان ها افتاد.

در سال ۲۰۰۶ بافت تصمیم گرفته کل سود خود را به یک موسسه خیریه ببخشد و در سال ۲۰۱۰ کمپینی را به راه انداخت که اشخاص ثروتمند بیشتری را برای کمک به خیریه جذب کند. در سال ۲۰۱۲ مشخص شد که بافت به سرطان پروستات مبتلا شده است و پس از یک دوره پرتودرمانی با موفقیت این بیماری شخص پشت سر گذاشت.

این راه هم بخوانید بدنیست:  بیوگرافی پیر امیدیار؛بنیانگذار وب سایت eBay

در سال ۲۰۱۷ بافت اعلام کرد که قصد دارد بخشی از سهام IBM خود را که حدود ۶ سال پیش روی آن سرمایه گذاری کرده بود و حدود ۸۱ میلیون ارزش داشت؛ بفروشد. پس از اینکه او حدود یک سوم سرمایه خود را به فروش رساند؛ سهام این شرکت ۳۷ میلیون افت پیدا کرد. سپس او روی شرکت اپل حدود ۳ درصد سرمایه گذاری کرد و توانست به بزرگترین سهامدار بانک آمریکا تبدیل شود. سهام او بیش از ۷۰۰ میلیون ارزش گذاری شد.

از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۱۷ بافت بیش از ۲۸ میلیون دلار به موسسه خیریه کمک کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا