مدیریت زمانموفقیت

اهمال کاری در مدیریت زمان

اهمال کاری در مدیریت زمان موجب می شود اشخاص در زندگی شخصی و کاری خود به بازدهی مناسبی نرسند. افرادی که مهارت‌های مدیریت زمان نداشته باشد نمی توانند وظایفی را که برعهده دارند؛ سر موقع انجام بدهند و معمولاً کیفیت کار آنها پایین می آید. اهمال کاری در مدیریت زمان معمولاً به شکل عادات روزمره مشاهده می‌شود و افراد نمی توانند مشکلات مدیریت زمان خود را به راحتی حل کنند. از آثار اهمال کاری در مدیریت زمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم بازدهی در کارها

اهمال کاری در مدیریت زمان در وهله اول موجب می شود اشخاص نتوانند به اهداف مشخص خود در طول روز دست پیدا کنند. به عنوان مثال اگر چند وظیفه و مسئولیت مختلف به آنها سپرده شده باشد؛ برنامه ریزی درستی برای کامل کردن آن ها در زمان مشخص ندارند و بنابراین بازدهی کار آنها به شدت افت پیدا می‌کند. این اشخاص باید بتوانند مهارت مدیریت زمان را یاد بگیرند و وظایف و مسئولیت‌ها را یکی یکی تمام کرده و سراغ مسئولیت بعدی بروند. روش برنامه ریزی نویل مدورا می‌تواند به این اشخاص کمک کند.

  • تلف کردن وقت

از دیگر آثار اهمال کاری در مدیریت زمان، تلف کردن وقت است. به عنوان مثال تماس های غیر ضروری با دوستان و اقوام یا گذراندن وقت در شبکه های اجتماعی مختلف از جمله موارد تلف کردن وقت است. این اشخاص باید سعی کنند روی مسئولیت‌هایی که دارند؛ تمرکز کرده و حواسشان را به کار های جانبی مثل گوشی موبایل ندهند. به افرادی که وقت را تلف می‌کنند باید آموزش داد که به زمان احترام بگذارند. این افراد می توانند گوشی‌های خود را سایلنت کنند و تماس های وارده را به یک پیغام گیر متصل کنند تا نیازی به جواب دادن و پاسخگویی نداشته باشند و بتوانند تمرکز خود را را روی کاری که دارند؛ حفظ کنند.

  • تحویل کار دیرتر از موعد مقرر
این راه هم بخوانید بدنیست:  پیدا کردن هدف واقعی شغل مان

افرادی که نمی توانند برنامه ریزی مناسبی برای زمان خود داشته باشند معمولاً کارهای محوله را تا دقیقه ۹۰ طول می دهند و یا آن‌ها را دیرتر از موعد مقرر تحویل می دهند. این افراد نمی توانند انتظارات مدیر خود را به درستی برآورده کنند و مجبورند هر چند وقت یکبار شغل خود را عوض کنند. برای مقابله با چنین مشکلی باید یک برنامه ریزی درست داشته باشید و به آن پایبند؛ بمانید.

  • انجام کار بی کیفیت

اهمال کاری در مدیریت زمان موجب پایین آمدن کیفیت کار می‌شود چون اشخاصی که مدیریت‌زمان درستی ندارند؛ کارهای باقیمانده را با عجله و بدون داشتن دقت کافی انجام می دهند تا فقط بتوانند سرموعد آنها را تحویل بدهند. برای برطرف کردن این مشکل باید وظایف خود را به چند پروژه کوچکتر تقسیم کنید و هر کدام را در زمان مشخصی انجام بدهید. شما همواره باید حداقل چند دقیقه پیش از موعد مقرر تحویل کار فرصت داشته باشید تا کیفیت آن را مجدداً بررسی کرده و سپس تحویل بدهید.

  • ضرر مالی

افرادی که با اهمال کاری در مدیریت زمان، موعد مقرر تحویل کارها را فراموش می کنند با ضرر مالی مواجه خواهند شد چون به علت عدم ارائه کار در زمان تعیین شده به آنها پولی پرداخت نمی‌شود و یا جریمه می شوند. این افراد معمولاً نمی توانند شغل خود را حفظ کنند و اخراج می شوند. به همین علت با ضرر مالی مواجه خواهند شد و تا پیدا کردن شغل بعدی که چندان در آن موفق نخواهند بود؛ نیاز به تامین مالی دارند و معمولا به دیگران مثل پدر و مادر یا همسر خود متکی هستند.

  • ایجاد استرس
این راه هم بخوانید بدنیست:  چطور یک رابطه عاشقانه خوب برقرار کنیم؟

از دیگر آثار اهمال کاری در مدیریت زمان ایجاد استرس است. افرادی که باید وظایف خود را طی یک زمان مشخص انجام داده و تحویل دهند؛ استرس بسیار زیادی دارند و به علت عدم تمرکز نمی توانند زمان خود را به درستی مدیریت کنند و همین امر موجب تلف شدن وقت و از دست رفتن زمان می شود. در نهایت چون نمی توانند به درستی کارهای محوله را تحویل بدهند؛ دچار استرس بیشتری خواهند شد. اهمال در مدیریت زمان می‌تواند دلایل روحی و روانی مختلفی از جمله استرس شدید داشته باشد. توصیه می‌شود که این افراد با روشهای مختلف سطح استرس خود را کاهش بدهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا