رپورتاژ

ژن خوب، همسر خوب

تست ژنتیک جهت شناسایی تغییرات در کروموزوم‌ها، ژن‌ها یا پروتئین‌ها انجام می‌شود. آزمایش ژنتیک به دنبال تغییرات (که گاهی اوقات جهش یا واریانت نامیده می‌شود) در DNA می‌گردد و نتایج آن می‌تواند به تایید یا رد بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی کمک کند و یا اطلاعاتی راجع به احتمال انتقال یا ظهور ناهنجاری‌های ژنتیکی در فرد ارائه دهد. در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ آزمایش ژنتیکی در دسترس می‌باشد. مشاوره ژنتیک و آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج در کاهش احتمال ابتلاء فرزندان به بیماری‌های ژنتیکی نقش مهمی را ایفاء می‌کنند و بسیار موثر می‌باشند. به این ترتیب می‌توان از تولد فرزند دارای معلولیت پیشگیری کرد. با پیشرفت علم و تکنولوژی، امروزه می‌توان  بیش از ۷۰ تا ۸۰ درصد معلولیت‌ها پیشگیری کرد.

انتخاب بهترین آزمایشگاه جهت بهره‌مند شدن از خدمات مشاوره ژنتیک و انجام آزمایشات مختلف مثل آزمایش ژنتیک، آزمایش غربالگری، آزمایش تعیین جنسیت، آزمایش DNA و…، کمک می‌کند تا تصمیمات درستی گرفته شود و وضعیت خود به خوبی آگاه شد. شهروندان تهرانی با انتخاب تهران لب به عنوان بهترین آزمایشگاه تهران جهت انجام مشاوره ژنتیک در تهران، تست غربالگری، تست تعیین جنسیت، تست ژنتیک و سایر تست‌ها، می‌توانند گام مهمی را در حفظ سلامت خود بردارند.

انتخاب همسر مناسب، نقشی که ژن‌ها در آن ایفاء می‌کنند

انتخاب همسر مناسب از تصمیمات مهم و تاثیرگذار در زندگی هر فردی می‌باشد که ژن‌ها نیز در آن نقش مهمی را ایفاء می‌کنند؛ چون ژن‌ها می‌توانند باعث به وجود آمدن برخی ویژگی‌ها و بیماری‌ها در فرزندان آینده ما شوند و از این طریق، می‌توانند زندگی ما و آنها را تحت تاثیر قرار دهند. انتخاب همسر با ژن‌های سالم می‌تواند احتمال انتقال بیماری‌های ژنتیکی را به فرزندان کاهش دهد. با استفاده از مشاوره ژنتیک و آزمایشات ژنتیک می‌توان همسر مناسب از لحاظ ژنتیکی را برای خود انتخاب نمود. استفاده از خدمات تهران لب (بهترین آزمایشگاه) می‌تواند به افراد در این زمینه کمک نماید.

مزایای انجام آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج

انجام تست‌ها و آزمایشات قبل از ازدواج فواید و مزیت‌های زیادی دارند و به تشکیل یک خانواده سالم و به دور از بیماری‌های ژنتیکی کمک فراوانی می‌نمایند. در ادامه، برخی از مزیت‌های انجام آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج بیان می‌شود.

  • کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های ژنتیکی در فرزندان

آزمایش ژنتیک می‌تواند ناقل بودن افراد به بیماری‌های ژنتیکی را مشخص نماید و این امر به زوجین کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر برای بارداری برنامه‌ریزی کنند. لذا با استفاده از مشاوره ژنتیک و آزمایش ژنتیک، زوجین می‌توانند مشکلات ژنتیکی خود را شناسایی کنند و از تولد نوزادان با بیماری و مشکلات ژنتیکی پیشگیری نمایند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  مشخصات و کاربرد پمپ سیرکولاتور لئو

·   افزایش شانس داشتن فرزندان سالم

با انجام آزمایش ژنتیک، زوج‌ها قادر خواهند بود که از احتمال ابتلاء فرزندان خود به اختلالات و بیماری‌های ژنتیکی خاص آگاه گردند و تصمیمات مناسب اخذ کنند. به این ترتیب می‌توانند در صورت تمایل، اقدامات لازم را برای جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها به فرزندانشان انجام دهند و شانس خود را برای داشتن فرزند سالم ارتقاء نمایند.

  • کاهش اضطراب و استرس دوران بارداری

زوج‌ها از طریق انجام آزمایش ژنتیک، خواهند توانست که با خیالی راحت و آسوده‌تر برای بارداری خود و تشکیل خانواده برنامه ریزی نمایند. این امر از نگرانی‌های مربوط به سلامت ژنتیکی فرزندان می‌کاهد و از همین رو، اضطراب و استرس‌ آنها در دوران بارداری کاهش زیادی پیدا می‌کند و آنها با آرامش بیشتری به دوران بارداری و آینده خانواده خود نگاه خواهند کرد.

·   تقویت بنیان خانواده

با آگاهی نسبت به سلامت ژنتیکی خود و همسر، زوجین قادر خواهند بود که با درک و تعهد بیشتری نسبت به یکدیگر و آینده خانواده‌شان گام بردارند. این امر روابط آنها را بهبود می‌بخشد و باعث ایجاد بنیان خانواده قوی و بهبود آن می‌شود.

به این ترتیب، با استفاده از خدمات آزمایشگاهی مانند آزمایش و مشاوره ژنتیک، آزمایش غربالگری، آزمایش تعیین جنسیت و نظایر آن، می‌توان از ایجاد بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی جلوگیری به عمل آورد و زندگی خوبی را تشکیل و به سرانجام رساند. خدمات بهترین آزمایشگاه، با ارائه نتایج دقیق آزمایشگاهی و خدمات باکیفیت در این زمینه می‌تواند بسیار موثر ظاهر شود. انتخاب بهترین آزمایشگاه تهران جهت انجام تست غربالگری، تست تعیین جنسیت، تست DNA، تست خون و… و همچنین بهره‌مند شدن از مشاوره ژنتیک در تهران می‌تواند در جهت تشکیل خانواده سالم و تولد فرزندان فاقد بیماری ژنتیکی بسیار موثر و مفید واقع گردد.

چه مواردی در آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج بررسی می‌شوند؟

در آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج می‌توان وجود بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی مختلف را بررسی کرد و احتمال و خطرات آنها را ارزیابی نمود. تالاسمی، کم‌خونی داسی شکل، فیبروز کیستیک، دیستروفی عضلانی دوشن، بیماری‌های متابولیک و سایر بیماری‌های ژنتیکی دیگر، از جمله موارد قابل بررسی در آزمایش‌ ژنتیک پیش از ازدواج می‌باشند. متخصصین نمونه‌ها را به طور کامل بررسی می‌کنند و بیماری‌ها، احتمالات و خطرها را گزارش می‌دهند. بنابراین با استفاده از آزمایشات و مشاوره ژنتیک، زوج‌ها می‌توانند از به دنیا آمدن فرزندان خود با بیماری‌های ژنتیکی جلوگیری کنند و اقدامات مناسبی را در راستای کاهش انتقال بیماری‌ها به فرزندانشان انجام نمایند.

این راه هم بخوانید بدنیست:  ثبت نام پیج اینستاگرام در گوگل

با استفاده از خدمات آزمایشگاهی که بهترین آزمایشگاه ارائه می‌دهد (همچون آزمایش و مشاوره ژنتیک، آزمایش غربالگری، آزمایش دوران بارداری، آزمایش تعیین جنسیت و…) می‌توان از بروز بیماری‌های ژنتیکی در فرزندان خود پیشگیری نمود. آزمایشگاه تهران لب (مجهزترین و بهترین آزمایشگاه تهران) با ارائه خدمات باکیفیت همانند تست غربالگری، تست تعیین جنسیت جنین، تست و مشاوره ژنتیک در تهران و سایر خدمات آزمایشگاهی دیگر، می‌تواند نقش مهمی را در جلوگیری از بروز اختلالات و بیماری‌های ژنتیکی ایفاء نماید.

نحوه و مراحل انجام آزمایش‌های ژنتیک قبل از ازدواج در آزمایشگاه تهران لب

برای انجام آزمایش ژنتیک پیش از ازدواج، ابتدا باید به آزمایشگاه ژنتیک خوب و معتبر تهران لب مراجعه نمایید. انتخاب بهترین آزمایشگاه در این زمینه، به جهت ارائه خدمات باکیفیت و نتایج آزمایشات درست و دقیق، انتخاب بسیار درستی خواهد بود. سپس برای انجام آزمایش، زوجین باید نمونه‌های خون یا بزاق دهان خود را ارائه دهند. این نمونه‌ها برای بررسی ژن‌های مرتبط با بیماری‌های ژنتیکی اخذ می‌شوند. بعد از آن، آزمایشات ژنتیکی برای بررسی ناقل بودن زوج‌ها به بیماری‌های ژنتیکی خاص انجام می‌شود. در آخر پس از انجام آزمایشات ژنتیک، نتایج آزمایشات به زوجین ارائه می‌گردد و آنها می‌توانند با پزشک متخصص ژنتیک مشاوره کنند. این مشاوره شامل تفسیر نتایج، توضیح در مورد ریسک‌های ژنتیکی و ارائه پیشنهادات مناسب می‌باشد.

با انجام آزمایشات گوناگون (نظیر آزمایش تعیین جنسیت، آزمایش غربالگری، آزمایش DNA و…) و استفاده از خدمات مشاوره ژنتیک در بهترین آزمایشگاه تهران (تهران لب)، می‌توان از تولد فرزندان دارای بیماری‌ و اختلالات ژنتیکی جلوگیری نمود و مشکلات زندگی را کمتر کرد. آزمایشگاه تهران لب، به عنوان پیشرفته‌ترین و بهترین آزمایشگاه‌ تهران، با ارائه خدماتی از قبیل تست تعیین جنسیت جنین، تست غربالگری، تست ژنتیک و مشاوره ژنتیک و دیگر خدمات آزمایشگاهی، می‌تواند کمک فراوانی را در داشتن زندگی بهتر و به دور از بیماری‌های ژنتیکی نماید.

شماره تلفن رزرو آزمایش و مشاوره ژنتیک (قبل و بعد ازدواج) تهران لب: ۱۶۵۰

گامی به سوی یک ازدواج سالم و موفق با آزمایش و مشاوره ژنتیک

انجام تست‌ها و مشاوره ژنتیک قبل از ازدواج می‌توانند نقش مهمی را در زندگی ما ایفاء کنند و بسیار موثر واقع شوند. با کمک آنها می‌توان ناقل بودن افراد به بیماری‌های ژنتیکی را به خوبی تشخیص داد و از انتقال بیماری‌های ژنتیکی به فرزندان پیشگیری کرد. افراد می‌توانند با کمک آزمایش ژنتیک و استفاده از مشاوره ژنتیک، همسران خود را به صورت آگاهانه‌تر انتخاب نمایند و به این طریق، شانس خود برای داشتن فرزند سالم را افزایش دهند و زندگی خوب و مناسبی را تشکیل نمایند. بنابراین، استفاده از این خدمات آزمایشگاهی تهران لب، گام مهمی در جهت تشکیل خانواده‌ای شاد و سالم و فرزندانی به دور از اختلالات و بیماری‌های ژنتیکی می‌باشد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  انتخاب هوشمندانه نرم افزار حسابداری: کلید نظم و رونق کسب و کار شما!

آزمایشگاه پاتوبیولوژی و ژنتیک پزشکی تهران لب، بهترین آزمایشگاه جهت بهره‌مند شدن از خدمات متنوع آزمایشگاهی مثل آزمایش در منزل و محل کار، آزمایش و مشاوره ژنتیک، آزمایش غربالگری، آزمایش دوران حاملگی، آزمایش تعیین جنسیت، آزمایش سرطان، آزمایش خون، آزمایش ادرار و سایر خدمات دیگر می‌باشد. آزمایشگاه تهران لب که بهترین آزمایشگاه تهران می‌باشد، خدمات خود را در بالاترین کیفیت ارائه می‌نماید. با استفاده از مشاوره ژنتیک در تهران این مجموعه که توسط متخصصین ارائه می‌شود و همچنین انجام تست غربالگری، تست دوران حاملگی، تست ژنتیک، تست تعیین جنسیت و سایر چکاپ‌ها و تست‌ها، می‌توانید از بروز بیماری‌ها و اختلالات ژنتیکی به خوبی جلوگیری نمایید و احتمالات و خطرات آنها را کاهش دهید.

ژن خوب،همسر خوب

سوالات متداول درباره ژنتیک و ازدواج

  1. انجام آزمایشات ژنتیک قبل از ازدواج برای چه کسانی واجب می‌باشد؟

انجام آزمایش‌های ژنتیک پیش از ازدواج برای کسانی که دارای بیماری‌های ژنتیکی یا اختلالات ژنتیکی در خانواده خود هستند، آنهایی که قصد انجام ازدواج فامیلی دارند، همچنین افرادی که مادرانشان از سابقه سقط مکرر برخوردار می‌باشد، به علاوه کسانی که در معرض امواج رادیویی و شیمیایی قرار دارند، از کاندیدهای اصلی آزمایش ژنتیک قبل از ازدواج می‌باشند.

  1. از چه طریقی می‌توان از تولد فرزندان دارای معلولیت و اختلالات پیشگیری نمود؟

با استفاده از خدمات مشاوره ژنتیک و انجام آزمایش ژنتیک، آزمایش غربالگری و سایر آزمایشات مرتبط، می‌توان از تولد فرزندانی که دچار معلولیت و اختلال و بیماری ژنتیکی می‌باشند پیشگیری کرد و احتمال تولد چنین فرزندانی را کاهش داد. جهت استفاده از خدمات آزمایشگاهی مطرح شده، انتخاب بهترین آزمایشگاه به دلیل ارائه خدمات آزمایشگاهی خوب و نتایج درست آزمایشات اهمیت زیادی دارد. آزمایشگاه تهران لب، بهترین آزمایشگاه تهران جهت بهره‌مند شدن از خدمات مختلف آزمایشگاهی، از جمله تست و مشاوره ژنتیک، تست غربالگری، آزمایش تعیین جنسیت و سایر چکاپ‌ها و آزمایشات می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا