اعتماد به نفستوسعه فردی

چرا در زندگی پیشرفت نمیکنم؟

چرا هیچ پیشرفتی نداشته ام؟

تا به حال فکر کرده اید چرا موفق نیستید؟

تا به حال فکر کرده اید چرا هیچ پیشرفتی در زندگی نداشته اید؟

تا به حال فکر کرده اید چرا با وجود تلاش زیاد هیچ نتیجه ای نمی گیرید؟

آیا یک فرد باهوش، مقاوم، بلندپرواز و خلاق در راه رسیدن به موفقیت شکست می خورد؟

مطمئن هستم که این سوال ها را از خود پرسیده اید و هم چنین مطمئن هستم جواب هایی که گرفته اید مورد قبولتان نبوده است. وقتی فردی از خود، دوستان و حتی متخصصان می پرسد چرا موفق نیست و پیشرفتی ندارد معمولا پاسخ هایی مشابه، رایج و تکراری دریافت می کند.

پاسخ ها معمولا به این شکل هستند که شما به اندازه کافی خوش شانس نیستید، هنوز فرصت مناسب به دست نیاورده اید یا استعداد ندارید.

اگر به خودتان باور داشته باشید احتمالا حدس زده اید که هیچ کدام از جملات بالا پاسخ مناسبی برای سوال شما نیست. پاسخ اصلی و درست ممکن است هرگز به فکرتان نرسیده باشد.

چرا در زندگی موفق نمی شوید و پیشرفت نمی کنید

پاسخ سریع اینجا است: نتیجه نمی گیرید زیرا ساختار روانشناختی تان مانع موفقیت سریع شما می شود. هنوز متوجه نشده اید؟ پس داستان های زیر را مطالعه کنید تا این موضوع برای شما روشن شود:

  1. مورد اول: پرهام فردی بسیار مقاوم است. او ۷ روز هفته در باشگاه تمرین می کند، رژیم سختی دارد و هیچ وقت تمرین را از دست نمی دهد.. اما هیچ نتیجه ای نمی گیرد. با وجود اینکه پرهام قوی و مقاوم است و اطلاعات زیادی دارد هیچ پیشرفتی نکرده است. مشکل پرهام این است که اگر یک روز بین هر دو روز تمرین به بدن خود استراحت دهد احساس نا امنی می کند. بدن پرهام به سرعت غذا را می سوزاند و به دلیل تمرین خیلی زیاد عضله هایش را از دست می دهد. درواقع او باید تنها دو روز در هفته تمرین کند اما به دلیل احساس نا امنی زیاد این کار را انجام نمی دهد و در نتیجه هیچ نتیجه ای نمی گیرد.
  2. مورد دوم: فهام می خواست یک کارآفرین موفق باشد اما ۷ پروژه ی آخر او موفق نشد و شکست خورد. فهام مقاوم، سخت کوش، بلندپرواز و خلاق بود اما هیچ کدام از برنامه هایش عملی نمی شد. مشکل فهام این بود که برای موفق شدن خیلی عجله داشت و بدون تجزیه و تحلیل پروژه شروع به کار می کرد. صبور نبودن فهام همیشه باعث یک شروع عجولانه و نادرست می شد. اگر او آنقدر صبر داشت که قبل از شروع یک یا دو ماه پروژه را بررسی کند حتما مدت ها پیش موفق می شد.
  3. مورد سوم: ساغر یک کارآفرین موفق است که در ۳ سال گذشته سعی کرده شرکت خود را گسترش دهد اما موفق نشده است. مشکل ساغر این است که می ترسد کاری را به دیگران بسپارد و به کارمندان اجازه نمی دهد کار جدیدی انجام دهند. به دلیل این احساس نا امنی شرکت او هیچ وقت پیشرفتی نمی کند.
این راه هم بخوانید بدنیست:  ارتباط ویتامین دی و افسردگی؛ آیا کمبود ویتامین دی باعث افسردگی میشود؟

نقش اختلالات روانشناختی در پیشرفت زندگی

همانطور که دیدید ممکن است فردی مقاوم، با استعداد و با انگیزه باشد اما به دلیل مشکلات روانشناختی به خصوصی هنوز به موفقیت نرسیده و هیچ پیشرفتی در زندگی نداشته باشد.

اگر برای پیشرفت زندگی تان مصمم هستید باید بدانید تا زمانی که مشکل روانشناختی توانایی شما را محدود کند هیچ مهارتی در دنیا نمی تواند شما را به پیشرفت و موفقیت دلخواهتان برساند.

آیا به مفهوم “همه یا هیچ” اعتقاد دارید؟

آیا کارهای خود را به تعویق می اندازید؟

آیا کمالگرا هستید؟

مهم نیست مشکل روانشناختی شما از چه نوعی باشد، هرچه هست روند پیشرفتتان را کند و یا حتی کاملا متوقف می کند.

خودتان را به خوبی بشناسید، اختلالات روانشناختی خود را تشخیص دهید و آن ها را درمان کنید. تنها پس از آن ها مهارت ها، بلندپروازی ها و استقامت شما مفید خواهد بود.

منبع: بینش نوین

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا