توسعه فردیمثبت اندیشی

چگونه انعطاف پذیر باشیم؟

انعطاف پذیری چیست؟

من هرگز نشنیده ام فرد موفقی بعد از اولین تلاش خود موفق شود. یکی از قوانین معروف برای دستیابی به موفقیت این است که شما باید چندین بار شکست بخورید تا بتوانید کاری را به درستی انجام دهید.

وقتی تلفن همراه خود را خریدید چندبار برای اینکه بتوانید کارکرد آن را یاد بگیرید مرتکب خطا شدید؟

هر تلاش شکست خورده این پیام را به شما می دهد که راه دیگری برای رسیدن به هدفتان وجود دارد. یعنی برای دستیابی به چیزی که می خواهید باید این پیام ها را در ذهن خود به یاد داشته باشید و اقدامات خود را طبق آن برای رسیدن به خواسته ی خود تغییر دهید.

اگر چه این یک واقعیت شناخته شده است، بسیاری از مردم در رسیدن به خواسته ها و اهداف خود شکست می خورند زیرا بعد از چندین تلاش و عدم موفقیت دیگر توانایی ندارند روی پای خود بایستند. این توانایی انعطاف پذیری نامیده می شود. یعنی توانایی اینکه بعد از چندین شکست دوباره روی پای خود بایستید.

چگونه انعطاف پذیر باشیم

تفاوت فردی که می تواند بهبودی اش را پیدا کند با فردی که شکست خورده باقی می ماند چیست؟

فرد اول به خودش باور دارد اما فرد دوم امیدش را از دست داده است. وقتی خوب دقت کنیم می بینیم که دلایل عدم بهبودی پس از شکست درماندگی، از دست دادن امید ناشی از باورهای نادرست و همچنین باور به این می باشد که هیچ راه دیگری وجود ندارد.

حتی اگر دلایلی پیدا کنید که در این موارد جایی نداشته و حتی مربوط به موضوع نباشد بازهم ریشه ی آن عدم خودباوری است.

این راه هم بخوانید بدنیست:  جملات منفی را از ذهنتان پاک کنید!

فرض کنید یک کسب و کار جدید راه اندازی کرده اید. یک ماشین زمان هم دارید که شما را به آینده برده و می توانید ببینید کسب و کارتان بسیار موفق است. وقتی به عقب برگردید فکر می کنید وقتی با موانع بزرگ مواجه شوید امیدتان را از دست می دهید؟

نه امید خود را از دست نمی دهید زیرا می دانید که موفق شوید. این مسئله به ما یک نتیجه بسیار مهم می دهد؛ برای اینکه موفق شوید، باید به آنچه انجام می دهید اعتقاد داشته باشید، به طوری که خود را در آینده موفق ببینید.

مثال هایی از افراد انعطاف پذیر

وارن بافت، ثروتمند ترین مرد جهان، پول خود را سرمایه گذاری کرد اما این کارش خیلی زود مورد انتقاد قرار گرفت و مربی اش از او خواست حرفه ی دیگری به جز بازار سهام را برای خود انتخاب کند.

شرکت کوکاکولا ورشکست شد زیرا موسس آن به دلیل شرط بندی روی نوسانات قیمت شکر افسردگی شدید گرفت.

کلید دستیابی به موفقیت این است که با هربار شکست روی پای خود بایستید، دوباره به عقب برگردید و از اشتباهاتی که باعث شکست شما شده است اجتناب کنید.

منبع: نوین بینش

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا