ازدواجعقد و نامزدی

چطور دوران نامزدی موفقی داشته باشیم؟

فیل و تامی هاتسن پیلر (Phil , Tammy Hotsenpiller) متخصصین مشاوره قبل از ازدواج در پاسخ به این سوال که چطور دوران نامزدی موفقی داشته باشیم؛ فاکتورهای مهمی را که باید قبل از از زندگی زیر یک سقف به آنها توجه شود را مطرح کرده‌اند. از نظر آنها استانداردهایی وجود دارد که باید در  دوران نامزدی به آنها توجه کرد تا نامزدی موفقی داشته باشیم:

  • دوستان مناسب پیدا کنید

دوران نامزدی دوره مناسبی برای پیدا کردن دوستان مناسب برای برقراری ارتباط طولانی مدت است. اگر میخواهید دوران نامزدی موفقی داشته باشید؛ حتما با چند دوست خانوادگی رفت و امد کنید تا به شناخت بهتری از رفتار همسر خود در بین جمع پی برید. شما می توانید با آنها برای مسافرت های کوتاه مدت هم برنامه ریزی کنید تا در محیطی سالم هم به تفریح بپردازید و هم همسرتان را محک بزنید.

  • روابط نامزدتان را با خانواده اش ارزیابی کنید

اگر می خواهید دوران نامزدی موفقی داشته باشید، به نحوه ارتباط نامزدتان با خانواده اش توجه کنید. شما باید بتوانید دنیای همسرتان را درک کنید. روابط او با خانواده اش مطمئنا روی زندگی آینده شما موثر است. پس به احساسات خود هنگامیکه در جمع خانوادگی آننها حضور دارید اهمیت بدهید و سعی کنید خودتان را با آنها وفق بدهید.

  • درباره مسائل مالی صحبت کنید

یکی از معیارهای دوران نامزدی موفق، تصمیم گیری درباره مسائل مالی آینده است. عادت های رفتاری مانند خرج کردن پول، زمانی که زیر یک سقف می روید برای هر دوی شما اهمیت زیادی دارد پس باید در دوران نامزدی درباره جزئیات مسائل مالی با یکدیگر به توافق برسید. شفاف بودن درباره مسائل مالی یکی از عوامل دوران نامزدی موفق است .زوجینی که درباره مسائل مالی با یکدیگر شفاف هستند؛ در مدت کوتاه تری به اهداف مالی خود از زندگی دست پیدا می کنند و اختلافات کمتری بین آنها به وجود می‌آید.

  • تصمیمات بزرگ آینده خود را همین الان بگیرید
این راه هم بخوانید بدنیست:  مزایای ازدواج با زن مطلقه بیشتر است یا مشکلات آن؟

اهداف و آرزوهای بزرگ که هرکدام از شما و برای آینده خود در ذهن دارید باید از دوران نامزدی مورد توجه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی شود. شما باید تمام ایده ها و ایده آل های آینده خود را با همسرتان در میان بگذارید و نظر او را در خصوص آنها بپرسید. اگر آینده ای که شما برای زندگی خود متصور هستید؛ در تضاد با ایده‌آل‌های همسرتان باشد؛ هیچگاه نمی توانید زندگی موفقی داشته باشید .پس معطل نکنید و تصمیمات بزرگ آینده خود را در همین دوران نامزدی بگیرید.

  • به اعتقادات هم احترام بگذارید

هر کسی در زندگی خود اعتقادات مختلفی دارد و شاید برخی از نظرات و اعتقادات او از نظر طرف مقابل خنده دار یا بی اهمیت به نظر برسد؛ در صورتی که برای خود فرد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. شما باید یاد بگیرید که به عقاید همسرتان هر چقدر از نظر شما بی اهمیت باشد؛ احترام بگذارید. به هر حال، او تجربیاتی در زندگی خود داشته که شما از سر نگذرانده اید بنابریان نمی‌توانید درباره احساسات و اعتقادات او قضاوت کنید. اگر می‌خواهید دوران نامزدی موفقی داشته باشید به اعتقادات یکدیگر احترام بگذارید.

  • به جای سرزنش کردن به فکر راه حل باشید

در دوران نامزدی، اختلافاتی بین شما به وجود می‌آید که منجر به دعوا و جر و بحث می شود. همانطور که در کتاب “سرزنش نکنید؛ عشق بورزید” اشاره شده؛ در این شرایط، به جای سرزنش کردن به دنبال پیدا کردن راه حل مناسب برای حل اختلافات باشید. در لحظات عصبانیت بهتر است خودتان را کمی آرام کنید و به جای مرور خاطرات تلخ گذشته، خاطرات شیرین و نکات مثبت رفتاری طرف مقابل تان را به خاطر بیاورید. به این ترتیب بهتر می‌توانید روی پیدا کردن راه حل مناسب و خاتمه دادن به دعوا تمرکز کنید تا کام خودتان را در دوران شیرین نامزدی تلخ نکنید.

  • اجازه ندهید عشق چشمان شما را کور کند
این راه هم بخوانید بدنیست:  آیا ازدواج فامیلی به طلاق می انجامد؟

شما باید در دوران نامزدی با چشمان باز به شناخت کاملی از طرف مقابل خود دست پیدا کنید. باید از تمام عقل و خرد خود بهره بگیرید تا به درستی برای آینده خود تصمیم گیری کنید. مهم نیست که چه رویاپردازی هایی دارید یا داستان عشقی شما در ذهنتان چطور پیش می‌رود. شما باید واقع نگر باشید. معیارهایی که پیش از نامزدی در ذهن داشتید را به خاطر بیاورید و هر هفته آنها را نسبت به طرف مقابل ارزیابی کنید و در نهایت به این نتیجه برسید که آیا ازدواج با نامزدتان به تشکیل خانواده خوشبخت منجر خواهد شد یا خیر.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا