ازدواجروابط زناشوییهمسرداری

بهترین راههای حفظ روابط عاشقانه و تکراری نشدن آن چیست؟

بهترین راه های حفظ روابط عاشقانه و تکراری نشدن آن به شما کمک می کند تا حتی اگر مدت زمان طولانی از رابطه شما و همسرتان گذشته است؛ یکنواختی در زندگی به شما دست ندهد. راهکارهای موثری برای جلوگیری از تکراری شدن روابط عاشقانه و جذاب ماندن ارتباط بین زن و شوهر وجود دارد.

Erika Labuzan-Lopez  به عنوان روانشناس خانواده و ازدواج درباره روابط زوجین که چندین سال با یکدیگر زندگی کرده‌اند و هیجان اولیه رابطه خود را از دست داده اند بیان می کند که این افراد معمولاً دچار ناامیدی و حالت یکنواخت در روابط کلی خود خواهند شد.

این اتفاق معمولاً زمانی می‌افتد که زن و مرد به یک زندگی معمولی و روتین عادت می‌کنند و همان کارهایی که هر روز و هر هفته انجام می دادند؛ را به طور مداوم تکرار می کنند. اگر زن و شوهر برای یکدیگر زمان نگذارند و روی رابطه‌شان تمرکز نکنند؛ دچار سایر مشکلات مانند بی حوصلگی، افسردگی و دلزدگی از زندگی مشترک خواهند شد.

بهترین راه های حفظ روابط عاشقانه و تکراری نشدن آن به حل یکی از بزرگترین معضلات روابط زناشویی که روی پایدار ماندن و سلامت ماندن آن تاثیر می گذارد؛ کمک خواهد کرد. برای حفظ روابط عاشقانه باید روش هایی پیدا کنید که ارتباط بین شما را از لحاظ فیزیکی احساسی و روابط جنسی قوی‌تر کند.

در ادامه برخی از بهترین راه های حفظ روابط عاشقانه و تکراری نشدن آن را بیان می کنیم:

  • عواملی که موجب یکنواخت شدن و تکراری شدن رابطه شما شده اند را پیدا کنید
این راه هم بخوانید بدنیست:  طلاق توافقی در دوران عقد و نامزدی + باکره بودن

همانطور که در کتاب “فاصله های روانی در زندگی زناشویی” مطرح شده؛ زن و شوهر ممکن است عقاید مختلفی نسبت به این که چه عاملی در زندگیشان تکراری و یکنواخت شده؛ داشته باشند. مطالعات مختلفی که در مجله روانشناسی روابط شخصی و اجتماعی منتشرشده؛ اهمیت تعیین عوامل موثر بر روی تکراری شدن زندگی در روابط بین زوجین را نشان می دهد. اگر همسر شما دیگر تمایلی به صحبت کردن با شما ندارد یا در اکثر مسائل با شما ناسازگار شده است می تواند دلیل آن از دست رفتن هیجان یا خوشحالی در زندگی اش باشد. بنابراین با دانستن عوامل موثر روی رفتار او می توانید مجددا با سوپرایز کردن یا شوخی کردن با او روابط را از حالت عادی و روتین خارج کنید.

  • تجربیات جدیدی را کنار یکدیگر بیازمایید

تحقیقات انجام گرفته توسط دکتر آرتور آرون (Dr. Arthur Aron) نشان می دهد زوجینی که تجربیات جدیدی را کنار یکدیگر می آزمایند؛ سرزنده تر و شاداب تر هستند. کیفیت زندگی زن و مردی که به مکان های جدیدی برای مسافرت می روند و با گروه های جدیدی آشنا می شوند که آخر هفته های خود را با آنها بگذرانند بسیار بهتر از زوجینی است که زندگی یکنواخت و تکراری دارند.

برای حفظ روابط عاشقانه و تکراری نشدن آن می‌توانید تجربیات هیجان انگیزی را با یکدیگر برنامه ریزی کنید ؛به سفرهای کوتاه بروید؛ مهمانی برگزار کنید یا حتی یک قرار عاشقانه در کافی شاپ با هم ترتیب دهید.

  • در روابط جنسی خود شاداب و فعال باشید

مطالعه‌ای که در مجله روانشناسی اجتماعی و شخصیتی سال ۲۰۱۷ منتشر شد نشان داده است زوجینی که روابط جنسی سالم، شاداب و فعالی دارند دچار تکراری شدن روابط عاشقانه و احساس افسردگی در زندگی نخواهند شد. محققان به این نتیجه رسیده‌اند که روابط جنسی شاداب و فعال روی عملکرد مغز نیز تاثیر گذار است و هوشیاری افراد را نیز برای انجام کارهای روزمره در خانه یا سرکار بیشتر می‌کند. جسیکا مکسول (Jessica Maxwell) در نتایج تحقیقات خود بیان کرده است:”روابط جنسی شما می تواند در رشد و شکوفایی زندگی مشترک‌تان تاثیر گذار باشد. اگر می خواهید راهکاری برای حفظ روابط عاشقانه و تکراری نشدن آن پیدا کنید در هیجان بخشیدن به روابط جنسی خود تلاش کنید.”

  • یکدیگر را بخندانید
این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه با همسر خود صمیمی شویم؟

یکی دیگر از راه های حفظ روابط عاشقانه و تکراری نشدن آن خنداندن یکدیگر است. شما می توانید با یکدیگر فیلم های طنز ببینید؛ برای هم جوک تعریف کنید یا خاطرات خنده داری که در گذشته با هم داشته اید؛ مرور کنید. تمام این موارد به شما حس شادابی بیشتری را منتقل می‌کند و از افسردگی و تکراری بودن زندگی شما می کاهد.  .  Sara Algoe پروفسور روانشناس اجتماعی دانشگاه کارولینای شمالی در این زمینه بیان کرده است: “زن و شوهری که بخشی از زمان روزانه خود را به خنداندن یکدیگر می‌گذرانند؛ احساسات هم را بهتر درک می کنند و می توانند در لحظات سخت و مشکلات زندگی نیز بهتر با یکدیگر کنار بیایند. خندیدن در کنار یکدیگر یکی از مهمترین معیارهای ازدواج موفق است که موجب ایجاد روابط رمانتیک و عاشقانه تری بین زن و شوهر خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا