تعهد و خیانتخانواده

کاهش احتمال خیانت همسران

سوژه خیانت و تعهد همسران می تواند تقابل چالش برانگیزی در زندگی زناشویی باشد. شاید شما هم همسرانی را دیده باشید که با گذشت چندین سال از ازدواج شان، به قدری روابط شان از طراوت و شادابی مثال زدنی برخوردار است که انگار اولین روز آشنایی‌شان است؟ چگونه می‌شود برخی روابط دستخوش خیانت می شود و تمامی آن تعهدات آغازین زندگی زیر سوال می رود؟ کیفیت روابط در پدیدار شدن موضوع خیانت میتواند بسیار نقش تعین کننده ای باشد. بایستی گفت، در آن هنگام که زن و شوهری از انجام دادن فعالیت هایی واقعا لذت می‌برند، احتمال اینکه روابط‌شان پیوسته مستحکم باشد، بسیار است. در این مقاله از پازل زندگی به مطالعه و بررسی این مسئله می پردازیم که چگونه می‌توان احتمال خیانت همسران را کاهش داد؟

خیانت همسران

توسعه‌ی شخصی در پیشگیری از خیانت همسران
در خصوص خیانت و کاهش تعهد میان زوجین در سال ۲۰۱۱، لورا ایی و همکارانش درمورد توسعه‌ی شخصی و ارتباط آن با انتخاب گزینه‌های عشقی دیگر، مطالعاتی انجام دادند. آنها دریافتند، آن دسته از شرکای عشقی که در روابط حال حاضرشان از توسعه‌ی شخصی کمتری برخوردار بودند، به انتخاب رابطه‌ای دیگر میل و اشتیاق بیشتری نشان می دهند. البته محققان انتظار چنین نتجه ای را داشتند، چراکه انسان برای آگاهی و شناخت بیشتر خود به رشد شخصی نیاز دارد و آن را معمولاً در دیدار با افراد جدید به‌دست می‌‌آورند.
راهکارهایی برای کاهش خیانت میان زوجین:
 تفریح در کنار هم
برای کاهش میزان خیانت و افزایش تعهد میان همسران در آنان می توان با گذراندن لحظات شاد لذت بخش در کنار یکدیگر، روابط عاشقانه زوجین را تا حد زیادی تقویت نمود. زوج‌های شاد در فعالیت‌های دو‌نفره‌ی لذت‌بخش، از پیاده‌روی گرفته تا گردش در طبیعت و آشپزی با یکدیگر سهیم می‌شوند. همچین آنان می‌توانند از فعالیت‌هایی که از روزهای اول آشنایی برایشان جذاب و مهیج بوده بهره‌مند شوند. نیازی به پیچیده کردن این موضوع نیست حتی این کار را می‌توانید به‌سادگی درخواست رقص درکنار هم فرح بخش و به یادماندنی سازید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  5 راه حل افزایش میل جنسی در زنان

خیانت همسر

 فعالیت‌های لذت‌بخش دونفره
برای یافتن علل افزایش خیانت و زیر پا گذاشتن تعهدات همسران نسبت به یکدیگر، در بررسی هایی که ناتالی سی. ریکارد و همکارانش، سال ۲۰۱۲، در تحقیقی با موضوعیت«عشاق با پاهای شاد» به جهت تأیید نظریه‌ی خودتعیین‌گری انجام دادند. این پژوهش میزان رضایتمندی و خشنودی شرکای عشقی را که در اتاق باله کنار یکدیگر تمرین می‌کردند، با مقدار خودتعیین‌گری مورد بررسی قرار دادند. محققان دریافتند، فعالیت‌های دونفره اثری مثبت روی کارکرد و رضایت از فعالیت‌های مشترک دارد و این در نوع خود می‌تواند کیفیت رابطه‌ی میان دو نفر را به مقدار بسیاری افزایش دهد.
 اثر سازگاری در احساس رضایت
به دنبال روند رو به افزایش میزان خیانت در ادامه تحقیق، که محققان و در نقطه مقابل آن کاهش میزان تعهدات افراد میان یکدیگر، پی به این نکته بردند که، زوج‌هایی که برای حفظ رابطه‌ای مثبت خود اشتیاق وانگیزه بسیار دارند، می‌توانند با شرکت کردن در فعالیت‌هایی که هر دو به آن علاقه‌مند هستند، روابط خود را بیشتر از قبل محکم و پایدار نگه‌دارند. زیرا خود بهبودی می‌تواند رضایت در رابطه را منجر شود. لذا اگر چنانچه متأهل هستید، چه کفش‌های باله بپوشید یا اینکه دمپایی‌های خانه پای‌تان باشد، در هر شرایط و موقعیتی که باشید، می‌توانید فعالیتی را انتخاب نمایید که برای هردو شما واقعا جالب و جذاب باشد و در راستای ارتقاء روابط زناشویی میتواند تأثیر عظیمی بر جای گذارد.
با توجه به این مقاله با موضوع خیانت و تعهد میان زوجین، پیشنهاداتی از سوی محققان برای شما ارائه نمودیم. امید است با به کارگیری آنها، روابط میان خود و همسرتان در این مسیر، روند بهبودی را در زندگیتان طی کند و لحظات خوب و خاطره انگیزی را باهم به ارمغان آورید.

این راه هم بخوانید بدنیست:  خیانت زناشویی چیست؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا