خانوادهطلاق

طلاق گرفتن از شوهر معتاد به چه صورت است؟

طلاق گرفتن از شوهر معتاد می تواند یکی از سخت‌ترین تصمیماتی باشد که هر زنی در زندگی خود می گیرد. زمانی که فردی گرفتار اعتیاد می شود به خصوص فردی که او را دوست داریم، سعی می‌کنیم به هر طریقی که می‌توانیم به او کمک کنیم. اما اگر کار به جایی کشید که خودمان دچار آسیب های جسمی و روحی شدیم، چه کار باید بکنیم؟ آیا به جز طلاق گرفتن از شوهر معتاد راه حل بهتری هم هست؟

اگر با زنانی که از شوهر معتاد خود طلاق گرفته اند، صحبت کنید؛ نظرات ضد و نقیض زیادی می شنوید.

برخی از آنها معتقدند از یک طرف، ترک کردن شوهر معتادشان به آنها فشار روحی وارد آورده و از طرف دیگر صحبت های اطرافیان و نیش و کنایه هایی که به آنها میزنند، زندگی را از آنچه که فکر می‌کردند، برای شان سخت‌تر کرده است.

برخی دیگر معتقدند که جانشان را نجات داده اند چون اگر در آن زندگی باقی ماندند، ممکن بود به علت توهمات شوهرشان در اثر ضرب و شتم های شدید حتی کشته شوند.

همین سخنان ضد و نقیض برای زنانی که در حال حاضر مجبورند با شوهر معتاد خود زندگی کنند، این سوال را پیش می آورد که “آیا از شوهر معتادم طلاق بگیرم” یا به همین زندگی با وجود مشکلات متعددی که دارم ادامه بدهم؟

روانشناسان و جامعه شناسان نیز با وجود تحقیقات زیادی که در این زمینه کرده اند نتوانسته اند یک پاسخ قطعی به این سوال بدهند که آیا طلاق گرفتن از شوهر معتاد راه حل مناسبی است؟

این راه هم بخوانید بدنیست:  خود ارضایی یا استمنا چه تاثیراتی بر روابط زناشویی دارد؟

آن ها معتقدند شرایط هر خانواده‌ باید به طور خاص بررسی شود و تا زمانی که شرایط فرد معتاد و همسر او به طور کامل موشکافی نشود نمی توان به این نتیجه رسید آیا باید از شوهر معتاد طلاق گرفت یا امیدی به بهبودی وجود دارد؟

با پازل زندگی همراه باشید تا چند مورد خاص از این خانواده ها را را بررسی کنیم و شرایط آنها را بسنجیم!

شوهرم چندین بار ترک کرده اما دوباره سراغ اعتیاد رفته، آیا باید از شوهر معتادم طلاق بگیرم؟

اگر همسر شما ادعا می کند که تصمیم دارد اعتیاد را ترک کند و چندین بار هم این کار را انجام داده اما دوباره به سمت اعتیاد رفته باید به دنبال دلایل برگشت او به سمت مواد مخدر باشید. به هر حال او یک مرحله از بقیه معتادان جلو افتاده و قصد دارد که این اعتیاد را ترک کند. شما هم بهتر است در این زمینه به او کمک کنید و سعی کنید رفتارهایی را در پیش بگیرید که او را در تصمیم خود مصمم تر می کند.

اگر تا به حال به مشاور مراجعه نکرده اید حتما همراه با همسر خود چند جلسه مشاوره خانواده دریافت کنید و سعی کنید با آرامش بخشیدن، محبت کردن و اطمینان دادن به او اعتماد به نفسش را برای ترک کردن بالا ببرید.

شوهرم مواد مخدر را به همه چیز ترجیح می‌دهد حتی به دختر کوچکمان، آیا باید از شوهر معتادم طلاق بگیرم؟

اگر فکر میکنید در زندگی با شوهر معتاد تان قربانی شده اید، طلاق گزفتن از شوهر معتاد یکی از گزینه‌های پیش روی شما است. به خصوص اگر مصرف مواد مخدر با رفتارهایی مثل خشونت، اعمال زور یا آسیب رساندن به فرزندتان همراه است. طلاق گرفتن می تواند حداقل شما و دختر تان را از آسیب های جسمی و روحی بعدی در امان نگه دارد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  علت علاقه مردان به رابطه دهانی

اما اگر فکر می کنید با کمی تلاش می توانید همسرتان را راضی کنید که از اعتیاد خود دست بردارد بهتر است برای حفظ زندگی راه حل های دیگری را امتحان کنید. شما از لحاظ مالی، جسمی و روحی تحت فشار زیادی قرار دارید و تصمیم به طلاق گرفتن از شوهر معتادتان در این شرایط کاملاً به نظر شما منطقی می آید اما بهتر است به پیامدهای بعد از طلاق نیز فکر کنید.

البته این نکته را هم به خاطر داشته باشید که بسیاری از زنان شرایط سخت زندگی را سال‌های سال تحمل می‌کنند و به این امید هستند که همسرشان بالاخره اعتیاد را کنار خواهد گذاشت. متاسفانه اگر همسر معتادتان خودش قصد ترک نداشته باشد، هیچ کدام از تلاش های شما نتیجه ای نخواهد داشت.

این مسئله که آیا از شوهر معتادم طلاق بگیرم بخصوص زمانی که پای بچه‌ه ای وسط باشد تصمیمی است که نمی‌توان عجولانه آن را اتخاذ کرد. بنابراین، به شما توصیه می کنیم پیش از این که تصمیم نهایی خودتان را بگیرید با یک مشاور خانواده مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا