خانوادهطلاق

اشتباهاتی که آقایان بعد از طلاق انجام میدهند؟

طلاق یکی از رخدادهای ناگوار و نامطلوبی است که در زندگی هر فردی ممکن است رخ دهد. در این مطالب مخاطب ما مردانی هستند که دجار این بحران شده اند. مردان در دوران بعد از طلاق برای برگرداندن زندگی به شرایط عادی کارهایی را انجام میدهند که نه تنها در بهتر شدن اوضاع نقشی ندارد بلکه نا آرامی های پیش رو را در زندگی افزایش هم میدهند. در این مقاله در تلاش هستیم تا بتوانیم با بررسی موضوع از بروز برخی اشتباهات رایج مردان پیشگیری نماییم. متاسفانه این پدیده در دنیای امروزی روند صعودی  خود را طی می کند و خانواده های بسیاری با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند. مسئله طلاق بقدری افزایش یافته است که دیگر یک پدیده عادی در جامعه تلقی نمی شود.

طلاق آقایان

برخی اشتباهات متداول مردان بعد از طلاق

¨      زود خواستگاری رفتن

با پدیدار شدن طلاق، اکثر اوقات، قبل از این که اثرات رابطه ی قبلی در مردان  به طور کامل از میان رود. در یک رابطه ی عاشقانه ی جدیدی قرار می گیرند که به ازدواج  آنان منجر میگردد. بنابر نظر روان شناسان، این رابطه ی جدید بیشتر به دلایل زیر شکل می‌گیرد: احساس تنهایی، آسیب پذیری، غم و اندوه بسیار و نداشتن هم صحبت و اینکه در پی فردی هستند که احساس بهتری در آنان ایجاد کنند. اما روابطی از این دست خیلی دوام نخواهد داشت. روان شناسان  معتقدند برای خواستگاری جدید، حداقل دو سال  زمان نیاز است تا آثار ازدواج قبلی به طورکامل از بین برود.

¨      کناره گیری از جامعه

این راه هم بخوانید بدنیست:  دلیل خودارضایی مردان متاهل چیست؟

بعد از طلاق، کناره گیری از اجتماع یکی دیگر از اشتباهات بزرگ مردان است، چرا که فرد دچار افسردگی و نا امیدی می شود. طبق پژوهش های صورت گرفته از سوی روان شناسان، امکان آن وجود دارد اینگونه افراد به دام اعتیاد هم گرفتار شوند. برای درمان و چاره اندیشی این مشکل روان شناسان راهکار های زیر را توصیه می‌کنند: دایره ارتباطات خود را بگسترانند، با دوستان قدیمی خود در تماس باشند، به تیم های ورزشی ملحق شوند  و  مواردی از این نمونه ها تا حد زیادی آنان را از مسئله‌ی گوشه نشینی بعد از طلاق دور می‌کند.

¨      معرفی زود هنگام همسر جدید به کودکان


مردان در جریان بعد ازطلاق، در اولین جلسه‌ ی مثبت خواستگاری ممکن است به سبب شور و هیجان که این موضوع با خود به همراه دارد برخی نکات را نادیده بگیرند. اما باید به این نکته توجه داشت، که کودکان از این موضوع که فرد دیگری نقش مادرشان را به عهده بگیرد بسیار ناراحت می شوند. لذا هماهنگی های اولیه را در خصوص فرزند و خانم تازه وارد انجام دهید و تمامی جوانب کار را به دقت مورد سنجش و ارزیابی قرار دهید.

¨      گوشه گیری در نفرت:

یکی از اشتباهات شایع بعد از طلاق که مردان دجار آن  می شوند گوشه گیری در نفرت است. روان شناسان بر این باورند که، ادامه ی خصومت و دشمنی با همسر سابق به هیچ عنوان کار صحیح و مناسبی قلمداد نمی شود، به ویژه اگر قرار باشد کودکان  هم شاهد و درگیر این خصومت شوند. برای اینکه این خصومت ها خاتمه یابد بهترین کار این است که آقایان در کلاس مدیریت و کنترل خشم حضور یابند.  نتایج بررسی ها نشان می دهد که این کلاس ها برای آنان اثر بخشی بسیاری دارد.

این راه هم بخوانید بدنیست:  چگونه با همسر خود صمیمی شویم؟

طلاق آقایان

¨      عقب نشینی از پدر بودن

با طلاق گرفتن نقش پدری تغییری نمی‌کند چرا که کودکان هنوز به پدر نیازمند هستند. اگرچه طلاق آسیب ها و پیامدهای نامطلوب زیادی را به بار می آورد اما شاید این موقعیت را برای مرد فراهم کند که برای نخستین بار تمام لحظات خود را به عنوان هر دو والد با فرزندانش سپری می کند. بنابراین در چنین مواقعی روابط عاطفی  میان خود و فرزندان تان را ارتقاء بخشید.

همواره تلاش ما این است که با ارائه راهکار مناسب به مردان، بتوانیم مسائل و مشکلات موجود در دوران بعد از طلاق را به حداقل برسانیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا