تعهد و خیانتخانوادهروابط زناشوییطلاقهمسرداری

چگونه یک خانواده خوشبخت داشته باشیم؟

زمانی که زن و مردی تصمیم می گیرند یک خانواده تشکیل دهند؛ نه تنها مسئول خوشبختی خودشان هستند بلکه باید مسئولیت خوشبخت کردن همسرشان را نیز بپذیرند. یک خانواده خوشبخت تمام نیازهای یکدیگر را می شناسند و سعی در رفع نیازهای عاطفی، مالی و جسمی یکدیگر دارند. همانطور که جورج برنارد شاو گفته :

“داشتن یک خانواده خوشبخت، مثل بودن در بهشت است.”

برای اینکه بدانیم چطور یک خانواده خوشبخت داشته باشیم؛ باید ویژگی های یک خانواده موفق را بدانیم:

  1. آگاهی از روش های همسرداری و رفتار با همسر

همسرداری و رفتار صحیح با همسر یکی از مهمترین عوامل تشکیل یک خانواده خوشبخت است. دلیل از هم پاشیدن بسیاری از خانواده ها فقدان عشق نیست بلکه عدم آگاهی از روش های همسرداری و رفتار با همسر است. از اصول همسرداری موفق می توان به مشورت کردن، شنونده خوبی بودن، گذشت داشتن، احترام گذاشتن، وفاداری، ابراز عشق و احساس مسئولیت کردن اشاره کرد. در عوض بروز رفتارهای منفی در همسرداری مثل پرخاشگری، تک روی، بی تفاوت بودن نسبت به نیازهای عاطفی، تامین نکردن نیازهای مادی، بحث و جدل های طولانی بدون رسیدن به نتیجه، خیاتت و دروغگویی منجر به از هم پاشیدن خانواده، طلاق های عاطفی و به طور کلی دور شدن از ویژگی های یک خانواده خوشبخت و موفق می شود.

  1. روابط زناشویی

روابط زناشویی یکی از نیازهای اساسی زوجین بعد از ازدواج است که برای داشتن یک خانواده خوشبخت باید به آن اهمیت داده شود. برای ایجاد روابط زناشویی موفق و سالم هر دو طرف باید تلاش کنند تا یکدیگر را راضی نگه دارند. رعایت نکات زیر برای رسیدن به رضایت کامل در روابط، زناشویی به شما کمک می کند:

  • برقراری رابطه پویا و جذاب برای هر دو طرف
  • ابراز احساسات دوجانبه
  • جذابیت فیزیکی
  • تلاش برای رضایتمندی هر دو طرف
  • انتخاب زمان مناسب
  • شوخی و بازی کردن
  • اشاره نکردن به عیوب و دلخوری ها در زمان برقراری رابطه
این راه هم بخوانید بدنیست:  دانستنی های بعد از ازدواج

با رعایت همین چند نکته ساده می توانید سالهای سال روابط زناشویی سالم و موفقی را داشته باشید.

  1. تعهد و خیانت

تعهد و وفاداری از ویژگی های انکار ناپذیر یک خانواده خوشبخت است. دلایل بسیار زیادی برای خیانت و عدم تعهد زوجین وجود دارد. جالب اینجاست اکثر زوج هایی که خیانت می کنند؛ در جمع های خانوادگی یا بین دوستان این رفتار را کاملا ناعادلانه و دور از جوانمردی می دانند و خیانت را تقبیح می کنند و با وجود خیانت های پنهانی، اظهارنظرهای تندی در مخالفت با این رفتار ناپسند ابراز می کنند. عدم تعهد و خیانت زوجین می تواند ریشه در اختلالات شخصیتی، مسائل دوران کودکی یا حتی فرصت هایی که در شبکه های اجتماعی برای آنها فراهم آمده؛ داشته باشد. زوجین در یک خانواده خوشبخت تمام نیازهای یکدیگر را پوشش می دهند؛ بنابراین طرفین کمتر به سمت برقراری رابطه با افرادی خارج از حیطه خانواده خود کشیده می شوند.

  1. طلاق

تا زمانیکه علت از هم پاشیدن خانواده ها و طلاق ها بررسی نشود نمی توان به تعریف کاملی از یک خانواده خوشبخت دست یافت. مسئله طلاق و بررسی دلایل آن همواره یکی از اصلیترین موضوعات حوزه خانواده بوده است. نتایج تحقیقات گسترده در زمینه طلاق دلایل زیر را به عنوان اصلی ترین عوامل از هم پاشیدن خانواده نشان داده است:

  • داشتن تفریحات مستقل
  • عدم توانایی در برقراری ارتباط کلامی
  • عدم توافق در نحوه پس انداز و خرج کردن پول
  • مشکلات شخصی زوجین
  • عدم توجه کافی به نیازهای عاطفی یا جسمی
  • مشکل در برقراری روابط زناشویی

طلاق در بسیاری از کشورها از جمله ایران در بیشتر خانواده ها پسندیده نیست و اغلب زوجهایی که حتی مشکلات بسیار پیچیده و غیرقابل حلی دارند؛ نمی توانند بحث طلاق را مطرح کنند. این زوجین معمولا به طلاق عاطفی روی می آورند. به طوریکه هرکدام زندگی مستقلی دارند و در عین حال درکنار هم زندگی می کنند. این نوع رابطه بیشترین آسیب را به خانواده می زند و در طولانی مدت منجر به بروز مشکلات جدی تری مانند خیانت یا حتی خودکشی می شود.

این راه هم بخوانید بدنیست:  سیاست های مهم شوهرداری

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا